Uniform

Zondagochtend, u zoekt het uniform van uw kleine spruit? Maar hoe zag dat er ook al weer uit?

Ook dit jaar verwachten we vanuit de leidingsploeg dat iedereen (!) in uniform naar de vergadering komt.

Bij ons bestaat het uniform uit 3 delen:

• Das
  • Hemd
  • Slechte broek

Dit geldt voor iedereen, behalve voor de Kapoenen. Zij zijn nog niet verplicht een hemd te dragen. (Maar het mag natuurlijk wel)

Bij de Hopper vind je mooie truien die ook deel uitmaken van het uniform, maar niet verplicht zijn.

Waar vind ik zo'n das?
Dassen zijn verplicht van bij de kapoenen. Zo kunnen we gemakkelijk iedereen herkennen. Ook in het openbaar word je op deze manier beter herkend en erkend.
We dragen als Scouts 121 een zwarte das met groene band; zwarte binnenkant en groene boord. Ze zijn te koop bij de groepsleiding voor €10/stuk.
Zet er direct je naam in zodat je je das gemakkelijk terugvindt, moest je hem kwijt zijn en hij bij de verloren voorwerpen belandt.

En dat hemd?
We dragen geen roze geruite hemden maar beige scoutshemden. Met dat hemd maak je deel uit van een veel grotere groep scoutsen. Iedereen over de hele wereld die in de scouts zit heeft zo een hemd, jij dus ook. Je kan het kopen in de Hopper winkel voor €35 voor een kindermaat en €38 voor een volwassenmaat.

Kentekens op hemd

Op dit hemd komen ook alle kentekens, zodat je helemaal in orde bent.

De kentekens plaats je als volgt op het hemd:

1. Jaarkenteken
  2. Groepslintje
  3. Takteken
  4. Belgische vlag
  5. Internationaal scouts teken
  6. Vlaamse vlag
  7. Antwerps schildje
  8. Belofteteken

Op de achterkant is er plek voor al je oude kentekens!

We geven graag nog een tip; voor de welka's en jojo's koop je het hemd best een beetje op de groei...

Waarom die slechte broek?
Als scout moet je een broek hebben die vuil mag worden. Een broek die je kan oplappen als ze scheurt.
Zo kan je die mooie jeans nog dragen voor school en familiefeesten.
Je mag zelf kiezen wat voor SLECHTE broek je draagt; kort, lang, licht, donker,... Dat maakt allemaal niet uit, zolang het maar niet uitmaakt of ze scheurt of vuil wordt!